Dlaczego warto zachować butelki PET w cyklu „od butelki do butelki”?
14 stycznia, 2024rPEt – co to jest?
14 stycznia, 2024Termin in-house oznacza produkcję wewnętrzną i w kontekście produkcji firmowej stanowi doskonały przykład zrównoważonego rozwoju dla przedsiębiorstwa. Jest to obszar obszerny i dość skomplikowany do wdrożenia dla firmy. Jednocześnie jest to istotny wybór dla dobra naszej planety i nas wszystkich, dlatego warto się tym jak najszybciej zająć.
Poprawa zrównoważonego charakteru firmy może obejmować różne aspekty organizacji. Obejmuje to nie tylko system produkcji, ale także inne procesy wewnątrz firmy, począwszy od zaopatrzenia w energię, przez zarządzanie łańcuchem dostaw, metody transportu i przechowywania towarów, aż po utylizację odpadów firmowych.
Jednym z konkretnych przykładów jest ALPLA, wiodąca firma w produkcji opakowań plastikowych, która od lat działa w tym kierunku z pozytywnymi efektami. Postanowiła ona korzystać z części energii potrzebnej do działania swoich zakładów z odnawialnych źródeł. Firma od lat inwestuje w recykling plastiku, zbierając i ponownie wykorzystując odpadowe materiały, aby uniknąć ich rozprzestrzeniania się w środowisku. Dodatkowo, ALPLA opracowała i promuje produkcję wewnętrzną w zakładach swoich klientów, co przynosi znaczące korzyści dla środowiska.
Produkcja in-house oznacza stworzenie linii produkcyjnych do tworzenia opakowań bezpośrednio wewnątrz lub w pobliżu zakładów klientów firmy ALPLA. Blisko połowa wszystkich placówek GRUPY ALPLA to bezpośrednie in-house operations w fabryce klienta. Pierwszą z nich otwarto w 1985 r. we Włoszech. Lata doświadczeń sprawiły, że dziś możliwe jest szybkie stworzenie in-house facility.
Taka forma współpracy wiąże się z różnorodnymi korzyściami środowiskowymi i ekonomicznymi. Nie zachodzi konieczność transportu opakowań, ograniczone jest też zapotrzebowanie na personel. Możemy elastycznie i szybko reagować na zmiany w produkcji.
In-house production pozwala nie tylko zminimalizować koszty i zacieśnić obopólnie korzystną współpracę z klientami, lecz także zapobiec znaczącej emisji gazów cieplarnianych.